Stichting NiKo is opgericht in 2012 en bestond uit Woon- en Zorgcentrum De Nieuwpoort, Zorgcentrum De Kooimeer en het Servicebureau. De naam is een samenvoeging van de eerste twee letters van De Nieuwpoort en De Kooimeer. Per 1 januari 2015 is Stichting NiKo gefuseerd en is de Nieuwe NiKo Organisatie (NNO) gevormd.

We hebben inmiddels 3 locaties: De Kooimeer, De Nieuwpoort en De Palatijn. Daarnaast bieden we diverse zorg- en dienstverlening zoals thuiszorg en maaltijden thuis.

We zijn actief in de wijk en willen naast een goede buur, ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans bieden. Dit doen we samen met Calibris Advies en het Horizon college in het wijkleerbedrijf Alkmaar Zuid. Hier leiden we stagiaires op tot Helpende niveau. De stagiaires van het WijkLeerbedrijf helpen hulpbehoevende ouderen met informele hulp zoals samen een boodschap doen of de krant voorlezen. Een win-win situatie.

NiKo is trotse deelnemer aan het programma Waardigheid en Trots van het ministerie van VWS. In dit programma werken ruim 150 zorgorganisaties samen aan een verbeterde kwaliteit van zorg in ouderenzorg. Een van NiKo's vooruitstrevende speerpunten is het Persoons Volgend Budget waarmee zorgvragers zelf bepalen waaraan hun zorgbudget wordt besteed.

Voor meer informatie: http://www.waardigheidentrots.nl/deelnemers/stichting-niko/

Stichting NiKo wordt geleid door:

Mw. C.W. (Lia) Lantink-Prins                        Bestuurder
Mw. T.A.M. (Tamara) Huis in 't Veld     HR Beleidsadviseur
Dhr. H. (Henk) de Wit            Beleidsmedewerker Zorg
Dhr. R.J.W.A. (Raymond) Meijer        Manager Welzijn & Dienstverlening
Mw. P (Pamela) Zents     HEAD/Controller
Dhr. S. (Sidon) Groen     Projectleider Vastgoed
Dhr. T. (Theo) Winder     Staffunctionaris Verhuizen en Verbouwen

De Raad van Toezicht bestaat uit:

Dhr. B.J.N. (Bert) Fintelman Voorzitter
Mw. M.A.D. (Marianne) Kroon Vicevoorzitter
Mw. C.M. (Caroline) Boersen
Dhr. drs. M.J. (Marcel) Fortuin
Mw. mr. E.S. (Eveline) Grimminck
Mw. H. (Hanneke) Stieber
Mw. Drs. E.C.J.M. (Liesbeth) van der Voorn

Het organogram van Stichting NiKo

Om voor u inzichtelijk te maken hoe Stichting NiKo er uit ziet, treft u hier onze organogram aan.

Publicatie personeelsgegevens

Hier treft u meer informatie over ons personeelsbestand.

De Kooimeer | De Nieuwpoort | De Palatijn

FBgray   LinkedIngray   twittericongray