Stichting NiKo locatie De Nieuwpoort klaar voor de toekomst

9 januari 2017 werd gestart met de verbouwing van locatie De Nieuwpoort. Inmiddels zijn we ruim 1 jaar verder en is de locatie helemaal aangepast aan wensen van de huidige en toekomstige zorgvragers. Wij zijn bijzonder trots op het resultaat! Met dank aan Stichting Huisvesting De Nieuwpoort, die deze verbouwing in nauwe samenwerking met NiKo heeft gerealiseerd.

Aankomende week staat in het teken van feestvieren:

• Voor zorgvragers wordt zaterdag 10 maart een feestelijke middag georganiseerd met een optreden door een van Nederlands beste zangeressen, Willeke Alberti.
  • Woensdag 14 maart vindt de officiële openingshandeling plaats o.a. door voormalig tweede kamer voorzitter Gerdi Verbeet, waarvoor de pers van harte is uitgenodigd.
  • En tot slot stellen we de locatie zaterdag 17 maart open voor wijkbewoners en de collega’s tijdens een gezellige informatiemarkt.

Enkele highlights:

Nieuwe afdeling

Sommige bewoners met beginnende dementie hebben behoefte aan (individuele) begeleiding en ondersteuning bij het dagelijks leven. Stichting NiKo biedt deze zorg en begeleiding op een nieuwe afdeling Wonen met Structuur waar binnenkort 35 zorgvragers wonen.

Restaurant

Het geheel vernieuwde restaurant biedt plaats aan 100 gasten en staat alweer bol van de gezellige activiteiten. In de spiksplinternieuwe keuken worden dagelijks verse maaltijden bereid voor zorgvragers en diens vrienden en familie en wijkbewoners.

orangerie1

Stiltecentrum

Op de 2e etage boven de receptie is een nieuw stiltecentrum gerealiseerd. Voor alle gezindten wordt de mogelijkheid geboden om er diensten en vieringen te houden. De maximale capaciteit is gepland op maximaal 30 bezoekers.   STILTE1      STILTE2

De Kooimeer sluit haar deuren

Eind 2018 zullen alle zorgvragers van De Kooimeer in De Nieuwpoort en de nog te bouwen aanleunwoningen van Van Alckemaer voor Wonen gehuisvest worden. De Kooimeer sluit begin 2019 haar deuren.